TUNTIKUVAUS

ASTANGAJOOGA

Astangajooga on dynaaminen ja liikkuva harjoitus, joka vahvistaa ja notkistaa kehoa. Jooga-asentojen liike yhdistettynä hengitykseen parantaa keskittymistä ja rauhoittaa mielen.

Harjoittelu tapahtuu joko ryhmässä ohjatusti tai omaan tahtiin, jolloin harjoitus etenee opettajan opastuksella ja avustuksella.

Astangajoogan alussa on hyvä käydä aloituskurssi, jossa perehdytään astangajoogaan, joogaliikkeisiin eli asanoihin ja hengitykseen. Kurssilla teemme aurinkotervehdykset A&B, ns. seisomasarjan, joitain ns. loppuliikkeitä ja loppurentoutuksen. Joogassa jokainen harjoittelee ja tekee omien resurssiensa ja jaksamisensa mukaisesti.

Astangajoogan aloituskurssit ovat tiistai-iltaisin klo 19.45-21.00. Kurssiajat ilmoitetaan erikseen. Tämän jälkeen voi käydä millä tahansa astangajoogatunnilla.

ASTANGA OHJATTU

Tunnilla tehdään osa Astangajoogan ensimmäisestä asentosarjasta. Aurinkotervehdykset A ja B, koko seisomasarja sekä kolme loppuliikettä yoga mudra, padmasana ja utpluti. Päätteeksi loppurentoutus.

MYSORETUNTI

Astangajoogan mysoretunnille voi tulla tekemään omaa astangaharjoitustaan omalla tempollaan. Ohjaus ja avustus henkilökohtaisesti.

ASTANGA PLUS

Seisomasarjan lisäksi ohjatulla tunnilla tehdään asanoita istumasarjasta ja enemmän loppuliikkeitä. Tuntisisältö poikkeaa hieman tiistain ja torstain ohjatuista tunneista.

Joogapaikka - Hanna Merta, Tampere, Kaleva

YINJOOGA

Yinjooga-harjoituksen aikana rentoutetaan keho ja hengitys. Pitkäkestoisilla venytyksillä pyritään vähitellen vaikuttamaan lihaksia syvemmällä oleviin sidekudoksiin ja nivelsiteisiin lihaslukkojen ja jännitysten poistamiseksi.

Asennot tehdään pääasiassa lattialla istuen tai makuulla. Tunti on ohjattu ja sopii kaikille.

SLOW/FLOW JOOGA

Slow/flow jooga on rauhoittava ja voimistava harjoitus ilman suorittamista, mutta samanaikaisesti dynaaminen ja vahvistava harjoitus. Rauhallisella tempolla keskitytään kehon ja liikkeen linjauksiin. Vakaa keho, vakaa mieli.

Ohjattu tunti, jossa harjoituksen sisältö vaihtuu kuukausittain. Aikaisempaa kokemusta ei vaadita. Tunti on ohjattu ja sopii kaikille.

LEMPEÄ ILTAJOOGA

Tunnilla tehdään kehoa monipuolisesti avaava ja rauhoittava joogaharjoitus. Lempeä iltajooga on vähän rauhallisempaa kuin slow/flow jooga, mutta vähän aktiivisempaa kuin yinjooga. Tunti on ohjattu ja sopii kaikille.

YIN TONICS

Yin tonics yhdistää yinjoogan ja kiinalaisen lääketieteen. Niiden avulla vahvistetaan eli tonifioidaan luomusti immuniteettia, hormoneja tai tunteita. Kolme erilaista harjoitussarjaa, jotka vaihtelevat kuukausittain. Tunti on ohjattu ja sopii kaikille.

MOBILITY CIRCUIT – LIIKKUVUUTTA KEHOON

Mobility Circuit -harjoituksessa yhdistetään monipuolisesti liikkuvuus, kehonhallinta ja voima.

Jokainen harjoitus koostuu

  • hermostoa rauhoittavista alkupyörittelyistä
  • harjoitukseen valmistavista lämmittelyistä
  • liikkuvuusprogressioihin perustuvasta kuntopiiristä
  • rauhoittavasta jäähdyttelystä

Harjoitukset perustuvat Exercisemasterin kymmeneen erilaiseen liikkuvuusprogressioon (harjoitukseen) ja Mobility Circuit sisältää 15 erilaista harjoitusta.

Harjoitus tehdään joogamatolla.

M-Circuit_WP_notext

RECOVERY – PALAUTUMINEN

M-Circuit_palautuminen_Joogapaikka

Mobility Circuit-perheeseen kuuluvalla tunnilla rauhoitetaan hermostollista ylikuormitusta eli kyse on palautumisesta ja elpymistä rasituksesta. Recovery-tunnin tärkein tavoite on vaikuttaa hyvinvointiin hermolihasjärjestelmään kohdistuvien harjoitteiden kautta. Tunti on ohjattu ja sopii kaikille.

AFTER WORK JOOGA

After Work -joogatunnilla rentoudutaan ja virkistytään työpäivän päätteeksi. Tunti auttaa palautumaan rasituksesta lempeästi lantiota, lonkkia ja selkää liikuttavien ja syviä tukilihaksia aktivoivien asentojen avulla. Tunti päättyy loppurentoutukseen.

After_Work_Joogapaikka_WP

 


ILMOITTAUTUMISET TUNNEILLE JA KURSSEILLE

Näet varaustilanteen ja ilmoittaudut helpoiten suoraan varauskalenterista:

JOOGAPAIKKA VARAUKSET