TUNTIKUVAUS

Tunneille etukäteen ilmoittautumisia ei tarvita.

Kursseille ilmoittautumiset sähköpostilla:
hanna (at) joogapaikka.fi

Astangajooga

Astangajooga on dynaaminen ja liikkuva harjoitus, joka vahvistaa ja notkistaa kehoa. Jooga-asentojen liike yhdistettynä hengitykseen parantaa keskittymistä ja rauhoittaa mielen.

Harjoittelu tapahtuu joko ryhmässä ohjatusti tai omaan tahtiin, jolloin harjoitus etenee opettajan opastuksella ja avustuksella.

Astangajoogaharjoitus Sri K. Pattabhi Joisin perinteen mukaan.

Astangajoogan alussa on hyvä käydä aloituskurssi, jossa perehdytään astangajoogaan, jooga-asentoihin ja hengitykseen. Joogassa jokainen harjoittelee ja tekee omien resurssiensa ja jaksamisensa mukaisesti.

Astangajoogan voi aloittaa viikonlopun mittaisella aloituskurssilla tai arki-iltakurssina. Tämän jälkeen voi käydä astanga ohjattu -tunnilla. 

Astanga ohjattu

Tunnilla tehdään osa Astangajoogan ensimmäisestä asentosarjasta. Aurinkotervehdykset A ja B, koko seisomasarja sekä kolme loppuliikettä yoga mudra, padmasana ja utpluti. Päätteeksi loppurentoutus.

Mysoretunti

Astangajoogan mysoretunnille voi tulla tekemään omaa astangaharjoitustaan omalla tempollaan. Opettaja ohjaa ja avustaa tarvittaessa henkilökohtaisesti.

Astanga Plus

Seisomasarjan lisäksi ohjatulla tunnilla tehdään uusia asanoita istumasarjasta ja loppuliikkeistä. Tuntisisältö poikkeaa hieman tiistain ja torstain ohjatuista tunneista.

Yinjooga

Yinjooga-harjoituksen aikana rentoutetaan keho ja hengitys. Pitkäkestoisilla venytyksillä pyritään vähitellen vaikuttamaan lihaksia syvemmällä oleviin sidekudoksiin ja nivelsiteisiin lihaslukkojen ja jännitysten poistamiseksi.

Asennot tehdään pääasiassa lattialla istuen tai makuulla.

Ohjattu tunti, jossa harjoituksen sisältö vaihtuu kuukausittain. Aikaisempaa kokemusta ei vaadita.

Slow/flow jooga

Slow/flow jooga on rauhoittava ja voimistava harjoitus ilman suorittamista, mutta samanaikaisesti dynaaminen ja vahvistava harjoitus. Rauhallisella tempolla keskitytään kehon ja liikkeen linjauksiin. Vakaa keho, vakaa mieli.

Ohjattu tunti, jossa harjoituksen sisältö vaihtuu kuukausittain. Aikaisempaa kokemusta ei vaadita.

Lempeä iltajooga

Tunnilla tehdään lempeä ja rauhallinen joogaharjoitus, hengitysharjoituksia sekä ohjattu loppurentoutus.

Lempeä iltajoogatunti koostuu noin puolen tunnin joogaharjoituksesta, 15min hengitysharjoituksista ja 15min loppurentoutuksesta. Harjoitus sopii kaikille.

Tunnin päätteeksi voi nauttia rauhoittavan iltateen.

Joogapaikka teehetki

Aamujooga

Ensimmäinen tunti nyt 50min; klo 7.00-7.50. Toinen tunti edelleen 8.00-8.30. Tunneilla sama hinta!

Joogaharjoitus aamulla ennen töihin menoa antaa energiaa ja pitää kehon kunnossa. 

Tunnilla keskitytään selän, hartiaseudun ja lantion aktivointiin, liikkuvuuden parantamiseen ja vahvistamiseen omien resurssien ja voimavarojen mukaan.  Harjoitus on kooste eri joogalajeista ja tuntisisältö vaihtuu kuukausittain. Aikaisempaa kokemusta ei vaadita.

Aamutunnin jälkeen tarjolla kahvia tai teetä. Jääkaappiin voi tuoda itselleen aamiaista, jonka voi tunnin jälkeen nauttia oleskelutiloissamme.

Kehonhuolto

Kehonhuoltotunnilla keskitytään aktivoimaan ja vahvistamaan kehon eri osia erilaisin harjoituksin. Kuukausittain vaihtuva teema. Aikaisempaa kokemusta ei vaadita.

Meditaatio

Oletko ollut kiinnostunut meditaatiosta, mutta yksin hiljentyminen on vaikeaa?

Nirodhan meditaatioharjoitus perustuu theravada-buddhalaiseen perinteeseen, mutta meditaation harjoittaminen ei edellytä buddhalaista elämänkatsomusta tai omista uskomusjärjestelmistä luopumista. Tarkoitus harjoituksessa on kehittää elämisen taitoa: kykyä tyytyväisyyteen, tasapainoon ja myötätuntoon.

Meditaatioillat ovat maksuttomia, mutta halutessasi voit jättää lahjoituksen (dana) ohjaajalle ja Nirodhalle, jolla katetaan mm. vuokrakuluja.

Pilates Minna Juusela

Pilates on monipuolinen kehonhallintaa ja syviä lihaksia vahvistava treenimuoto. Pilatestunnin pääperiaatteet hengitys, keskittyminen, keskivartalon hallinta, kontrolli, tarkkuus ja virtaus tuovat pilatesharrastajalle monipuolisen treenin.

Tarkoitus on vahvistaa kehon optimaalisia asentoja sekä liikeratoja; aktivoida passiivisia ja rentouttaa ylikireitä lihaksia.

Olen kouluttautunut kolmivaiheisella reilu 500 tunnin laajalla pilatesohjaaja koulutuksella, lisäksi olen koulutettu hieroja 8 vuoden kokemuksella, joten anatomia ja erilaiset kehon haasteet ovat minulle tuttuja.

Ryhmät pidän pienenä (max. 10 henkilöä), joten ilmoittauduthan tunnille etukäteen.

Lisätiedot ja ilmoittautumiset suoraan Minnalle puhelimitse tai sähköpostilla:

P. 050 342 9847

hierojaminnajuusela(at)gmail.com

Hinnat Joogapaikan asiakkaille:

  • 1 Kertamaksu 15€
  • 5x kortti 65€ (voimassa 2kk)
  • 10x kortti 110€ (voimassa 4kk)

PILATES Minna Juusela, Joogapaikka